لکه‌برداری فرش ماشینی در خصوص لکه چای و قهوه در مرحله اول نیازمند استفاده از یک دستمال خشک جهت جذب عامل ایجاد لکه تا حد ممکن است. نکته بعد توجه به ماهیت عامل ایجاد کننده لکه و ماده مناسب جهت از بین بردن آن است. ترکیب پودر صابون، سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم را به مقدار لازم باهم مخلوط کنید. ترکیب را روی لکه اسپری نمائید و با دستمال تمیز کنید.

لکه‌برداری فرش ماشینی در مورد برخی از لکه‌ها مانند لکه‌های روغنی یا غیر آبی را می‌توان با استفاده از آب و مایع ظرفشویی پاک کرد. ابتدا لکه را با آب شستشو دهید. سپس مقداری مایع ظرفشویی و سرکه سفیدرا باهم مخلوط کنید. ترکیب را روی لکه ریخته و لکه را پاک کنید. در نهایت با آب سرد دیگر بار شستشو دهید.

ابتدا لکه جوهر را با یک پارچه خشک و نرم جذب کنید و تا حد امکان جوهر را با یک قاشق بیرون بیاورید. برای برطرف کردن این نوع لکه ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه سفید، جوش شیرین و مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم حل کنید. یک پارچه نخی را در محلول قرار دهید. پارچه را از محلول در آورده و روی لکه جوهر قرار دهید. در ادامه لکه را به آرامی پاک نمایید.

لکه‌بردای فرش و لاک ناخن

لکه لاک روی فرش اتفاقاتی است که ممکن است در هر خانه‌ای پیش آید. به طورکلی، رنگدانه‌های متراکم و ترکیب شیمیایی لاک ناخن موجب می‌شود رفع آن کاری غیرممکن به نظر رسد. اما اصلا لازم نیست نگرانی از این بابت داشته باشید. برای رفع لکه ناخن از موادی مانند استون، شیشه‌ پاک‌کن، الکل یا اسپری مو و تعداد زیادی دستمال کاغذی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید لکه را به سمت پایین فشار دهید. البته استفاده از حوله و پارچه‌های نخی نیز می‌تواند بسیار کارامد باشد.

لکه آدامس

اثر آدامس یکی از مواردی است که در فرآیند لکه‌برداری فرش برخی مواقع با آن مواجه می شویم. برای پاک کردن لکه آدامس و اثر آن از روی فرش ماشینی، یک قطعه یخ را درون پلاستیک فریز قرار دهید. سپس آن را روی اثر آدامس بگذارید. پس از سفت شدن آدامس با یک ابزار تیز مثل چاقو با دقت آدامس را جدا نمایید. در ادامه با شامپو فرش یا مایع ظرفشویی محل را تمیز کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در خصوص لکه‌برداری فرش و روش های رفع انواع لکه های مختلف از روی آن را بیان کنیم. با اینحال در صورتی که در پاک کردن لکه ها موفق نبودید می توانید از مشاوره رایگان همکاران و متخصصان ما در مجموعه قالیشویی ارمغان به عنوان عضو درجه یک اتحادیه بهره مند شوید.